7 Mayıs 2011 Cumartesi

Karadeniz türküleri

ÇAYELİNDEN O YANİ
Çayeli'nden o yani
Gidelim yali yali
Sırındaki sepetun
Ben olayım hamali

Mensure dedikleri kız sen misun sen misun
Alemin dilindesun o kadar güzel misun
Eğdim funduk dalini gel döşüre döşüre
Aduni değişelum olsun adun Mensure
Sepetun arkasına gel saluni saluni
Ben acirum acirum Mensure'min halini
Güz gelende dökulur
Finduğun yaprakları
Kız bana mezar olsun
Çayeli topraklari

Sepetunun ipleri
Keseyu omuzumi
Aç beyazlı yaşmağı
Bir göreyum yüzuni


KOLBASTI
Dere boyu kavaklar
Açtı yeşil yapraklar
Ben yare doyamadım
Ben o yare doyamadım
Doysun kara topraklar

Asmadan gel asmadan
Fistan giymiş basmadan
Kalk gidelim sevdiğim
Devriyeler basmadan

Acem kızı çeçen kızı
Sen allar giy ben kırmızı
Çıkalım şu dağın başına
Sen gül topla ben nergisi

Hadi gülüm yandan yandan yandan
Biz korkmayız ondan bundan
Hadi gülüm yandan yandan yandan

Oy kul ancak
Bu işler nasıl olacak
Erkeklerin günahı
Biz erkeklerin günahı
Kız sizlerden sorulacak

Acem kızı çeçen kızı
Sen allar giy ben kırmızı
Çıkalım şu dağın başına
Sen gül topla ben nergisi

Hadi gülüm yandan yandan yandan
Biz korkmayız ondan bundan
Hadi gülüm yandan yandan yandan

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder