7 Mayıs 2011 Cumartesi

Karadeniz türküleri

KARADENİZ TÜRKÜLERİ

"Askaros Deresi (Oy Trabzan)"
Oy Trabzan Trabzan için kalay
İçin kalaylı kazan
Efkarlı günlerime geldi çattı
Geldi çattı remazan

Gittim dere yukari buldum guşun
Buldum kuşun folini
Pencereden aşağı ver boncuklu
Ver boncuklu kolini

Oy Trabzan Trabzan senden ayrı
Senden ayrılacağım
Sen aklıma gelen de düşüp bayı
Düşüp bayılacağım


"Doldurdum Martinimi" Türkü SözüDoldurdum martinimi (de)
El dolusu saçmalan
Kurtulamazsın benden (de)
Köye gelin kaçmalan

Sevdaluk ede ede (de)
Yandı yüreğim yandı
Ben daha dayanamam (da)
Can boğaza dayandı

Karadeniz üstünde (de)
Vapur limanlanıyor
Az doldur kadehleri (de)
Başım dumanlanıyor

Derenin derincesi (de)
Akan suyun incesi
Gel biraz konuşalım (da)
Gönlümün eğlencesi

Şu dere aka aka (da)
Dibinde kum kalmadı
Yüzüne baka baka (da)
Gözümde nur kalmadı


"Peştemal Tezgahına" Türkü Sözü
Peştemal tezgahına
Canum çıkayi canum
Gideceğum gocaya
Oturacagum hanum

Ederum düğunumi
Şenleturum günümi
Dünyalar benim olur
Alırsam sevduğumi

Olasun bize gelin
Ederuk düğununi
Gelin olduktan sonra
Gız corursun cununi

Gelin oldum deyine
Boş mu oturacasun
Bizim çay bahçesine
Yaprak toplayacasun

Bahçeye misirleri
Sen çabalıyacasun
Ahira iki sığır
Oları bakacasun

Uşağun ağladı mı
Onda bakacasun
Akşam yemekten sora
Kap ta yıkayacasun

Gız babanın evine
Ötersun bilbil cibi
Sevduğunun peşine
Cidersun maymun gibi

Görecesun ey gız da
Çıkacak dedüklerum
Gidecesun gocaya
O zaman sağa derum

Peştemal tezgahına
Çok eyüdür rahatum
Ben bekar duracağum
Evlenir olmam hatun

Vazgeçtuk evlenmekdan
Oturacağuk yalnuz
Çalışmayan celine
Gaynanalar der domuz


Oynayın Kız Oynayın (Derüle)" Türkü SözüOynayın kız oynayın
Durmanın ne karı var
A bu köyün içinin
Acayip bekarı var

Derüle del Derüle
Derüle del Derüle

Oy kemençeci dayı
Soktun gözüme yayı
Kör etti gözlerimi
Göremedim dünyayı

Derüle del Derüle
Derüle del Derüle

Oy kemençeci dayı
Sokma gözüme yayı
Ben gözümden vazgeçtim
Çevirsene gaydayı

Derüle del Derüle
Derüle del Derüle



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder